Vady karburátora

23.01.2001 10:57

Triky karburátora

Karburátor je veľmi citilivá časť motora a jeho nesprávne nastavenie, alebo nefunkčnosť jeho častí dokáže narobiť veľa problémov napr:

Motor beží, ale otáčky neklesajú po uzavretí plynu

Možná príčina:

ihla je nastavená príliš vysoko

bohatá zmes (napr. nesprávna hladina v karburátore)

motor nasáva falošný vzduch

 

Motor nejde naštartovať za studena

Možná príčina

chudobná zmes-problémy so sytičom a/alebo tryskou

vzduchový filter je zahltený olejom

spadnutá ihla

motorový olej je príliš stuhnutý(v zime)

Chod motora je prerušovaný, nejde vytočiť

Možná príčina:

chudobná zmes

nízke voľnobežné otáčky

malá ventilová vôla - nízka kompresia

chybne nastavený dekompresor - nízka kompresia

nízke oktánové číslo benzínu(detonácie)

Pri prudkej akcelerácii motor reaguje oneskorene

Možná príčina:

nesprávna hladina v karburátore

studený motor

poškodená AC pumpa

 

 

Motocykel štartuje normálne, ale po pridaní plynu zhasne

Možná príčina:

studený motor

upchatá tryska, alebo nečistoty v karburátore

nasávanie falošného vzduchu

chudobná zmes

voda v karburátore

Z karburátora vyteká benzín, motor sa prechlatáva

Možná príčina:

deravý plavák alebo poškodený ventil plaváka

nečistoty v karburátore(nefunkčný ventil)

Motocykel nechce naštartovať po páde

Možná príčina:

vysoké voľnobežné otáčky

benzín vo valci-prechlastaný motor

treba zapnúť tzv. Hotstart button (YZ-F, KTMky...)

zahádzaná sviečka(elektródy)

nesprávny postup pri štartovaní

Motocykel sa dusí pri vyšších otáčkach

Možná príčina:

hlavná tryska je veľká-bohatá zmes

vzduchový filter je zahltený olejom

poškodená sviečka resp. elektródy

voda v karburátore